Grönt och fint!

Då så, min tur att härja och leka photoshop-master.
 
 
Här kommer före och bilderna!

 
 
 
 
 
 
 
 
 
Faktiskt mäktigt att man ena stunden bor på sandstrand till att sedan ha allt grönt omkring sig! Jovisst, det är dyrare än att så men efter många om och men blev det så här samt mycket läsning på forum etc. För våra grannar tog det minst 1 år att få det bra. 

Har man inte barn och kan stå ut med sandstrand så funkar det med rätt förarbete. Krävs ju förstås en del om man kör rulle.
 
Sophie nämnde att jag skulle skriva lite om priser och så. 
Självklart kollade jag runt en del och det varierar i pris, såpassa mycket att man kan tjäna flera hundralappar om letar länge nog. 
För vår del blev det 25kr/kvm och vi beställde 650kvm men slutade med att vi endast använde typ 550kvm. Det som blev över la jag upp på köp och sälj-sidor och det var inte alls några problem. Det fanns flera intresserade så tycker inte man behöver vara så orolig ifall man köpt på sig för mycket. Vi valde att safa, därav mängden.

Än så länge vet jag inte exakt hur mycket vi kommer att behöva betala då det blev lite strul med leveransen/lossningen. Killen hade aldrig kört gräs och killarna som lastat på rullarna på pallarna var nog för optimistiska då de la för mycket på en engångspall samt inte plastade in dem bättre än bara på toppen.
Hela 3 av 10 pallar gick sönder. Slutade med att jag fick stå och plocka upp dem och lägga upp dem på egna pallar. Blir irriterad bara jag tänker på det. Skulle liksom bara vara ifrån jobbet 1 timme typ(jobbade hemifrån den dagen...är systemutvecklare) vilket resulterade att jag vart borta från lunchtid till ca 15:15.

Kontaktade självklart leverantören som kommer kompensera oss.
 
Ja ja...hoppas ni får med er nåt av det jag just skrivit :) 

Har ni funderingar på leverantör, tillvägagångsätt så är det bara att fråga på.

Ha det!

P.S. Näst på tur är ju att fixa grässklippare (kommer mer om det sen) D.S.