Huset är beställt!

   Bloggappen har strulat med mig så jag har inte kunnat komma in och skriva nu när jag äntligen har något att berätta haha. 
 
   Men nu ni! Nu är bygglovet godkänt, alla grannar och kommunen har godkänt våra ritningar och huset är beställt!! 
   Så om allt går som det ska kommer huset v24 vilket är typ andra veckan i juni. Eller ja hus och hus, snarare världens största plockepinn haha. 
 
   Tyvärr blir det mitt i sommaren så snickarna kommer ta semester efter att dem byggt huset vädertätt. Men vi tror att det kommer falla ganska bra in med när vi också går på semester så då kan vi ju roa oss med att måla allt utvändigt utan att störa hantverkarna som är där. 
 
   Så himla spännande nu! Nu är det ju liksom igång på riktigt på nåt sätt som det inte har känts som innan. 
   Dags att börja kolla mer seriöst på inredning och färgval osv hehe. 
 
   Nästa steg vi ska ta tag i är att boka in det tekniska samrådet med kommun, kontrollansvarig osv osv. På det mötet får vi (förhoppningsvis) ett startdatum så markkillen kan sätta grävmaskinen i marken och börja med grunden. 
 
   För er som undrar kostnader osv, vi har ju lovat att redovisa allt så exakt vi kan, så tänkte jag skriva ett eget inlägg med lite kostnader uppradade som vi fått reda på än så länge. 
   Vad tror ni om det? 
 
   Nu ska vi gotta oss lite och göra som majoriteten av Sverige och kolla på Melodifestivalen. 
 
// Sophie