Vitt eller mörkt?!

   Idag var vi iväg till en köksaffär  (Nej jag vet så säger man nog inte men jag minns inte vad affären heter haha) och skulle välja inredning till köket.
   Oj så svårt det blev när vi väl var på plats. Vi trodde att vi visste vad vi ville ha men väl på plats så fick vi massa andra idéer osv.

   Jag kärade även ner mig i ett stort hörnskafferi som de hade på display. Jag dras ju gärna mot de stora, lantliga romantiska köken jag medan min käre sambo är helt tvärtom och vill ha rent och modernt hehe. 
  Men ett hörnskafferi förstod tom han att vi både behöver och kan få in på ett bra sätt i blivande kök 😉

   Just nu är det stora dilemmat om vi ska ha mörka skåp och då vilken färg på bänkar? Eller vita skåp med mörk bänk? 
   Vilka handtag/knoppar vi ska ha, ja det orkade vi inte ens fördjupa oss i allt för mycket idag haha. 

   Men nu har vi iaf lite mer av en riktig bild på hur vi skulle kunna tänkas vilja ha det. Nästa steg vad gäller köket blir att få en tid bokad med arkitekten och få allting ritat och fixat precis så som vi vill ha det! 

   Dags att samla lite inspirations bilder vad gäller mörkt eller vitt kök. Har ni några tips? 
//Sophie 


#1 - - Anna Orellana:

Åh! Älskar inredning och allt vad det heter! Ett hett tips är Pinterest! Om du inte redan upptäckt det så kommer du svimma. Får finns allt man behöver.
Jag säger ljusa luckor och mörk bänk och sen pippa med accentfärger.
Om jag får gör om mitt kök en dag så kommer jag välja ett grått. Så stilrent, mjukt och lyxigt!

Svar: Jodå pinterest kollar vi men då vi har ett specifikt märke osv att hålla oss till så kollar vi mest på deras sida där man kan bygga och fixa själv i datorn liksom. Vi har grått nu med vita väggar
Sophie Bergstrand

#2 - - Anna Orellana:

Ett annat tips är att göra moodboards. Klipp och klistra. Eller ta foto och printscreans, sätt ihop i kollage, byt ut och ändra så får ögat se hur det ser ut tillsammans i färg och form.
Det gör jag när jag ska renovera för att få en helhetsupplevelse.

#3 - - Josefin:

Åh, sånt skafferi ska vi också ha, det jag längtar mest efter med köket, så förstår dig helt. Dock så ska vi bygga vårt på plats (alltså våra snickare/min sambo). Blev väldigt mycket billigare än att köpa ett dyrt kökskåp. (TIPS!).

Svar: Ja ett stort skafferi är ju guld värt!
Det här är vi!