Shopping

   Jag kommer på mig själv med att börja köpa eller iaf vilja köpa saker nu som inte alls passar in där vi bor nu, men som kommer bli superfint i nya huset. 

   Idag exempelvis var jag hemma med Hailey då hon haft feber osv så vi tog en liten runda i olika affärer.
   Hittade en massa fint som jag gärna hade stoppat ner i shoppingvagnen direkt men jag tog mitt förnuft till fånga och nöjde mig med bara en vas haha.


   Den kommer inte riktigt till sin rätt här på vårt skitiga köksbord i det lilla trånga köket. Men OJ! Så snygg den kommer vara i huset sen med de öppna ytorna och stora ljusa fönster!  

   Nu vill jag att allt ska börja rulla på så vi kan få börja köpa och inreda och fixa vårt hem.
   Allt runt omkring tar ju sådan tid. Nästa steg är att nu på fredag ha ett möte som kallas för "tekniskt samråd" med kommunen, vår kontrollansvarig,  vår agent på Fiskarhedenvillan och oss då.
   Då ska vi, som jag förstått det, gå igenom lite allmänt om vad vi tänkt oss med detta bygget och kontrollansvarig ska visa upp nån kontrollplan osv osv. Då ska vi också få vårt startdatum. 
   Ett sista okej att köra igång med andra ord. Spännande! 

   Efter det kommer vår "marknisse" Thomas att börja dra igång med markarbetet för att allt ska vara klart sen när själva huset kommer v.30. Det blev visst strul för grannarna som också ska bygga med samma företag så vår leverans fick skjutas på till efter snickarnas semester.  
   Lite surt, men så kan det bli... 

   Nu ska Jhonny snart kolla på någon tråkig fotbollsmatch på tv och det mina vänner betyder att jag ska få massage av honom medan han kollar 😉
   Så nu måste jag sluta och hämta oljan för mina axlar skriker efter lite kärlek och omtanke vill jag lova. 

//Sophie