Byggstart Carport

Jahapp så idag var det enligt kontrakt byggstart på carport med förråd... 

   Jag vill ju inte vara den som är den men jag tycker nog allt att det ser exakt likadant ut som igår 😅😉

Det ska först fixas lite med marken för att sen gjutas en hel platta så att vi i framtiden kan göra om det till garage istället om vi vill. 

Enligt plan ska det gjutas på fredag och sen brinna en vecka ca innan de börjar snickra. Vi får väl se hur planen följs hehe. 

I övrigt rullar livet på här hemma. Jag och barnen har varit hemma 3 veckor nu och om en vecka får Jhonny semester. Ska bli skönt att få lite avlastning på dagarna... 
Magen växer i stadig takt och jag räknar ner dagarna tills bebis är ute och jag kan få tillbaka min kropp utan smärtor, sammandragningar och en himla massa extra kilon. 54 dagar kvar! 

#1 - - Sara:

Är så nyfiken då vi står inför ev byggstart i Kil. Värderades ert hus till det som förhandsvärderingen sa eller blev det något högre? Gör man värderingen vid slutbesiktningen eller senare. Kan garage räknas med fast det inte är färdigställt än tex? Många frågor och tacksam för svar!

Svar: Hej! Vad kul, vart ska ni bygga? Vi hade ingen förhandsvärdering direkt utan banken räknade typ allmänt på vad hus sålts för i Kil innan och den summan har vi passerat med råge hehe. Vi har gjort en värdering med mäklare för ett tag sen för att få ett hum om var vi låg. De räknar bara på det som faktiskt är gjort. Vid den värderingen hade vi inte gräs eller nånting gjort ute och det var en del kvar inne. Huset värderade då i sitt befintliga skick till 3.5miljoner vilket är mer än vad vi lagt på huset. Ny värdering för vi när carport och allt är klart så att även det räknas med!
Det här är vi!

#2 - - Sara:

Tack för svar! Vi är på G i Skomitta :) ok bra och veta att de räknar på det som ät helt klart!