Mötet med grannarna

Nu så ska jag väl få ihop nåt inlägg här i migrändimman. Ber på förhand om ursäkt för eventuella felskrivningar osv, jag skriver med ett öga öppet haha.
Schemalägger det att publiceras senare så kanske jag hinner titta igenom och upptäcka eventuella fel sen haha.
 
Hur som helst så var vi ju då på detta möte med blivande grannarna som ska bygga med Älvsbyhus till höger om oss.
Deras ritning innehöll ju bland annat en mur på 1,1 meter vilket vi inte var så där jätte glada i kan man väl säga. För man tänker ju ändå först över en meter hög mur och sedan ett staket på det, antagligen då det blir ju något av en fallrisk ner till oss annars.
Sen tomt och hus på det då. Ganska ordentlig nivåskillnad med andra ord.
 
Med på mötet var dock inte båda personerna utan bara killen, tjejen var visst sjuk, och deras företrädare från Älvsbyhus. Jag säger tjej och kille för dem är nämligen prick lika gamla som jag och Jhonny och jag har lite svårt att referera till oss som man och kvinna haha. Det låter liksom för gammalt på något vis...
Killen var iaf väldigt trevlig och vi kom snabbt överrens om en lösning som funkar både för oss men även verkade mer lockande även för dem.
Älvsbyhus ska försöka sänka deras hus så mkt det går, vilket betyder att vi kommer ha en mur på kanske 50cm bara istället. Bra mycket bättre! Och att dem lägger muren intill tomtgräns så blir det ingen "döyta" med gräs mellan oss och vi kan få använda deras mur som staket på den sidan istället för att sätta staket innanför muren.
So far so good!
 
Det paret kommer dock vara inflyttade och klara redan när vårt hus levereras om allt går som det ska för dem. De bygger ju nämligen med modulhus och skulle få det levererat redan vecka 17. Så då löser det sig ju även med leveranser osv som vi funderade kring förut om de skulle krocka med dem. Inte så kul med 2 st 24meters lastbilar på samma lilla återvändsgata haha.
 
Överlag känns det väldigt bra! Vi kom fram till en gemensam lösning, killen var väldigt trevlig osv så jag hoppas vi får en bra relation till dem även framöver.
 
Nu ska jag ta och stänga ner här. Imorgon (fredag) är det jobb som gäller och sedan fredagsmys för hela slanten med familjen!
 
På väg till Kils kommunhus. Kände mig inte så fräsch som jag ser ut haha
 
 
//Sophie