Barstolar

Vi kommer ju att ha en bardisk/arbetsbänk i köket där vi tänker oss att barnen, vi och gäster ska kunna sitta och vara med när man lagar mat eller donar i köket. Barnen ska kunna sitta där och rita eller göra läxor osv och ha lite "vi tid" även när vi slavar över deras favoriträtter haha. Så jag tänker mig 2-3 barstolar där med ryggen vänd mot köksbordet och vardagsrummet till.
 
Men vad ska man ha då? Personligen avskyr jag och min dåliga hållning barstolar utan ryggstöd eller med ett så kort ryggstöd att man ändå inte kan luta sig bakåt.
Det verkar dock endast finnas barstolar med ryggstöd på de stolar som ej går att snurra. Vilket ju är lite synd. För att kunna snurra stolen känns ändå som något man vill kunna göra.
Tänker om man sitter där och vill kunna vända sig ut mot vardagsrummet osv också utan att behöva vända sig i stolen.
 
Många funderingar och många scenarion som man ska ta i beaktning när man bygger hus vill jag lova haha.
Här är lite stolar jag hittade nu i alla fall på en snabb sökning under lunchrasten.
 
 

 
// Sophie