Jhonny testar

Det kanske skulle bli en egen kategori det? "Jhonny testar" haha. 

Imorgon ska vi ha ett möte med paret som ska bygga bredvid oss, det där med muren och allt ni vet, samt kommunkvinnan. Hemskt ledsen om du mot all förmodan läser detta. Jag är fullt medveten om att "kommunkvinnan" inte är din titel men just nu kommer jag inte på den korrekta hehe. Det är iaf representanten från kommunen som godkänt vårt bygglov osv. 

Vi ska gå igenom deras ritningar och försöka diskutera fram en lösning som funkar för oss båda, eller ja alla 3 för kommunen var tveksam till deras ritningar med. 
Jag hoppas verkligen att vi kan komma fram till något bra, vill gärna inte börja vårt nya liv i nytt område med värsta grannfejden... 

Hur som helst så verkar det enligt deras ritningar vara en ca 1 meter hög mur varpå deras tomt kommer ligga och så huset på det då. Själv känner jag rent spontant att man inte kan göra så mycket åt det eftersom vägen lutar på deras tomt och dem måste därför höja i vår tomtgräns för att inte bo i "lutande huset i kil". 
Men man kan ju alltid komma överens om vilken typ av mur och hur nära oss den får ligg osv osv. 
Jhonny däremot har väldiga problem med detta och tror grannarna kommer roa sig med att spionera ner på oss hela dagarna hahaha.

Så nu går han runt här hemma med måttbandet i högsta hugg och mäter upp en meter höga saker och ställer sig på för att få en känsla av hur mycket högre än oss som grannarna kommer vara. 

På vår köksbänk exempelvis haha

Vi får väl se hur mötet går imorgon. Jag känner mest att jag orkar inte ens ta tag i detta. Är så trött på alla "småsaker" som dyker upp längs vägen som gör att det inte blir så som vi drömt om. Fast man kommer ju ångrar sig gruvligt i flera flera år framöver om man bara går med på allt och sen inte alls trivs i sitt nya svindyra hus pga att man inte orkade ta striden nu. 

Hör av mig igen efter mötet antagligen. Och ja, vi väntar ännu på Jhonnys utlovade inlägg ;)

//Sophie 
#1 - - Josefin:

Haha, kreativt!

Väntar fortfarande på hans inlägg du lovade igår ;)