Master bedroom

   Hur maffigt låter inte det på en skala? Haha! 
Det handlar alltså om mitt och Jhonnys sovrum. 

   Jag fastnade som sagt för en silver, lite glänsande i olika ljus, metallic tapet från midbec att ha som fondvägg på den vägg som sängen kommer stå mot. 
   Jhonny var väl ehm "skeptisk" till den, i brist på bättre beskrivning haha. Men om han skulle få välja skulle allt gå i typ mörkgrått och svart...

   Vi är dock helt överens om att ha ett "mörkt" sovrum precis som vi har nu. Där ska man kunna komma till ro och sova skönt oavsett om det är sommar och ljust eller mörkaste vinter. 
   Men för den sakens skulle vill jag inte ha det helt mörkt..
   Så denna tapet på ena väggen och sen måla övriga väggar i någon dov färg tror jag skulle bli himla fint. Och kanske ett grått ekgolv till det med nån ljus skön matta. 

   Såg att på fotot ser tapeten ut att vara mer åt guldhållet. Men i affären såg den mer silver ut men möjligtvis med en guldig ton i... 
   Tagit lite färger och satt bredvid lite på prov för att se vad som kan tänkas passa. Vad säger ni?







   Så hittade jag även dessa två golv som är i samma stil som det vi tänkt ha i öppna planlösningen. Kan ju vara snyggt att ha liknande men i annan färg. 



//Sophie 
#1 - - Eva:

Vilken fin tapet ni hittat, den kommer säkert passa jättebra i ett sovrum. Jag tycker den passar bäst med kulören som är på första bilden - Toffee.

Lycka till med husbygget!