Nu drar det igång!

Nu är kontrakt skrivet med vår markentreprenör så på måndag drar han igång!
Hur spännande är inte det då?! Även om jag fortfarande är smått förbannad över allt detta strul med marken osv.

Vår markentreprenör var också irriterad över hela situationen som jag förstod det och kommer söka upp vissa personer på kommunen och "klampa in och ta ett ordentligt snack" med dem. 
Så vi får väl se vad det resulterar i. Det är lite tjafs om hur vi måste slänta av tomten osv. 

Vi var ut till tomten nu ikväll, sista titten innan förvandlingen börjar liksom. 
Jhonny stegade runt lite och kollade hur stor tomten verkligen är. 
Jag fick ett mindre "aha moment" när jag insåg hur mkt mer tomt det faktiskt kommer bli när vi fyllt upp alla tomma partier. 
Härligt! Speciellt då jag tidigare tyckt tomten varit gränsfall till liten. Men det blir förhoppningsvis bra! 

Långt där borta står Jhonny och barnen. Själv står jag på tomtgränsen till grannen till vänster om oss. 

Hailey plockar upp och kastar bort sten från tomten, viktigt markarbete haha

Jhonny står vid tomtgränsen nere i buskarna. Dit ut längs med hela tomten kommer det fyllas på så det blir ca 3-4 meter "extra tomt" utåt.

// Sophie