Mycket har hänt

Det är så mycket som har hänt sedan vi sist skrev så jag vet inte riktigt var jag ska börja... Låt oss punkta upp lite kanske.

1. Plattsättaren kunde inte börja som planerat för fuktmätningen vi gjorde visade på en alldeles för blöt grund... Så klart, varför blir jag ens förvånad över att saker skiter sig för oss.
2. Vvs killen satte in en temporär värmepump för att dra igång värmen i huset och alltså då driva ut fukten ur plattan. Men då vi inte fått taket isolerat än (kommer v44) så måste vi ha en stor avfuktare igång dygnet runt för att inte få kondens i taket.
3. Elektrikerna har efter mkt om och men och en del sura samtal och mejl från vårt håll äntligen gjort klart sitt! När dem faktiskt kom och jobbade så gick det i rasande tempo. Väldigt nöjda med de 2 som var på plats och fixade!
4. Vi har jobbat på som tokar på kvällar och helger så nu är snart allt gips på plats. Saknas i en del tak och i vardagsrummet bara.
5. Badrummen är helt klara för att plattsättaren ska komma in och göra sitt. Han kommer imorgon och gör ett nytt försök.
6. Barnens sovrum är i princip klart! Saknas fönstersalning och lister bara. Målet har varit att få det klart fort så dem kan ha det som tillhåll medan vi bygger och fixar i övriga huset. Vi målade och la golv till kl 23.00 igår kväll. Hua...

Vad mer, vad mer...
Ja det är säkert något jag har glömt men som sagt vi har jobbat på som tusan och framåt går det om än irriterande med alla hinder på vägen.
I veckan kommer köket så nu ska vi hinna lägga golv där också innan det anländer.

Slänger in en jäkla massa bilder, håll till godo.

Kaoset som är kök och vardagsrum där det mesta förvaras för stunden... Sedan kortet togs har gips kommit upp i hela köket och även spacklats.

Jag har isolerat alla innerväggar så jag har glasfiberstickor prick överallt! Känner mig som en igelkott...

Det går åt en jäkla massa proppar hos oss vill jag lova

Jhonny slipar spackel i entrén

Ungarna hjälper till att måla sitt rum

Plastat och redo för golv

Golvet klart! Ignorera felet vid dörrhålet. Det var typ mitt i natten och vi har gjort om gjort rätt idag 😉

Stora badrummet klart för plattsättare!

Vi hörs imorgon säkert så får vi se om det kommit något kakel på plats!
/Sophie