Altanbygge dag 8

   Nu har vi väl hållit på aktivt med altanen i 8 hela dagar kan man säga. Vi fick klart alla reglar osv i förrgår och igår var vi bara iväg och köpte trall. För sen kom nämligen min ena farbror med familj på besök från sthlm och strax därefter kom mina föräldrar. 

   Mina föräldrar är kvar nu ett par dagar och hjälper oss göra färdigt altanen 👍 


   Idag var vi iväg på förmiddagen och köpte mer trall och skruv.  Eller ja jag själv satt i bilen mer som moraliskt stöd medan pappa och Jhonny lastade på släpet haha! 


   Sen har vi jobbat på hela dagen! Pappa och Jhonny har mätt och sågat medan jag och mamma gått efter och skruvat. Så himla glad att Jhonny lyckades övertala mig om inramningen på altanen för det blir verkligen skitsnyggt! Kommer bli ännu bättre sen när vindskydd/insynsskydd och räcke osv är på plats också. 

  Nu är nästan hela del 1 klar, hoppas att vi blir helt klara om kanske 2 dagar? Sen ska det ju som sagt till vindskydd och räcke och även trappa osv. Men det är ju inte lika prio just nu... 
/Sophie