Gräsläggning Dag 1

   Nu har vi avslutat dagens arbete på tomten. Helt ärligt kan jag ju inte ta allt för mycket av äran haha. Jhonny har kämpat på som en riktig mästare i flera timmar och fick klart hela framsidan innan hans pappa kom och hjälpte till. Jag har gått efter och fixat ihop skarvarna och vattnat osv. Sånt jag pallar med min gravida kropp (foglossning is no joke people!) 


   Nu är i alla fall framsidan och kortsidan klara och vattnas för fullt! Enligt rekommendation ska man vattna ca 1-3 timmar per dag nu första veckan. Så nu har vi kört 1,5 timme mellan varje flyttning av vattenspridaren. Tycks gå igenom bra där jag lyft och tjuvkikat. 

   Så nu är det bara att köra på resten av helgen. Men med den fart som hållits idag så lär det bli färdigt i morgon! 
   Tänk så glad man kan bli av lite gräs!