Sovrummet tar form

Nu är väggarna klara, tejpen borta och nya sänglampor monterade. 

Nu gäller det bara att inreda det så som bilden i mitt huvud ser ut så kommer detta bli sjukt snyggt haha. 


Efter lite velande blev det till slut lampor från Mark slöjd med dimmer. Känns som väl spenderade pengar (ca 400kr per lampa om jag inte minns fel) då Jhonny ofta är vaken längre än mig osv. Skönt då att kunna ha tänt om man vill men inte på full styrka. 


Nu ska vi ha tag i en ny taklampa också. Tänker mig en maffig plafond i svart/mässing som liksom blir lite av ett eget statement i det stora vita taket och då även binder ihop taket med väggarna så att säga. 
Har ni några tips? 

Em helkroppsspegel i mässing/guldram är jag på jakt efter också. En nätt liten ram inget som tar över för mycket. 
Sen ska det ju upp lite annat fint på väggarna med och sängbord osv ska köpas också. Där blir det nog någon billig variant som jag sen målar om och ev klär med dekorplast istället för att köpa ett typ marmorbord för 3000kr styck... 

Nu ska jag fortsätta badda ena dottern i kallt vatten för hon har gått och fått vattkoppor verkligen överallt stackarn. 

Vi hörs! 
/Sophie